fredag 5 december 2008

Böcker jag läser 2008-12-05

Just nu läser jag flera listböcker samtidigt.

T.S. White: Svärdet i stenen
Det här är väl den bok jag läser mest i just nu. Det är väl inte en bok jag skulle ha läst om den inte funnits med på listan, men den är ganska underhållande. Boken består av fem "böcker" om kung Arthur och riddarna kring Runda Bordet, och den första delen "filmatiserades" av Disney.

Sándor Marái: Glöd
En tunn bok som jag alldeles nyss påbörjat; verkar lovande.

Clarice Lispector: Stjärnans ögonblick
Också en tunn bok. Jag har inte bestämt mig för vad jag tycker om den än.

Douglas Adams: Dirk Gentleys' Holistic Detective Agency
Inte alls lika bra som Hitchhikers Guide - men jag kanske ändrar inställning innan jag hunnit läsa klart.

1 kommentar:

Frunk sa...

Hej!
Jag har hittat hit.
Jag lägger din blogg i min länklista!