onsdag 10 december 2008

Bram Stoker's Dracula (betyg 5 av 10)

Igår kväll tittade vi på en inspelning av Francis Ford Coppolas "Bram Stoker's Dracula" från 1992. Den filmen är inte med i boken "1001 Filmer...", men det ska finnas med i någon tidigare amerikansk utgåva av boken, därför ser vi och betygsätter även denna film.

Jag har sett den tidigare, och jag tror att jag tyckte den var ganska bra då. Men, nu när jag ser om den så är jag inte lika imponerad. Specialeffekterna är väl bra, och några skådespelarinsatser är väl också okej. Tyvärr så blir det väl kanske lite för mycket av det goda. Det som drar ner betyget mest är Keanu Reeves. Han är riktigt dålig i den här filmen!

Efter att nyligen sett Herzogs "Noferatu" så kan den inte få högre betyg än en femma, och det är kanske för högt betyg....

Inga kommentarer: